Dia sense Alcohol: Carta del director Oriol Esculies

En ple debat sobre l’abús de l’alcohol entre els menors i amb motiu del Dia Internacional Sense Alcohol considero oportú destacar un dels factors que més agreuja aquesta situació.

Els poderosos fabricants i distribuïdors de cervesa i vi han aconseguit aturar les tres propostes de llei que limitaven l’accés d’alcohol a menors, mantenint-lo dels més barats d’Europa. Cada nit som testimonis de com un exèrcit de llauners venen cervesa amb impunitat a Barcelona i altres ciutats. La marca d’aquesta cervesa és la mateixa que patrocina grans esdeveniments com les Festes de la Mercè, o el principal club de futbol de la ciutat, així com els programes de major audiència de la televisió autonòmica.

Hi ha molts diners en joc. En segon terme queda la protecció dels menors i la salut dels més fràgils. La meitat dels casos en tractament per addiccions són per alcoholisme. Una de cada tres persones mortes en accident havia begut alcohol. I el 40% dels actes de violència de gènere s’exerceixen sota la seva influència.

Els adults som d’una incoherència i hipocresia de mida còsmica. De poc serveixen les campanyes preventives davant d’aquesta omnipresència i la del tsunami publicitari de l’alcohol.

 

Oriol Esculies i Plou
Director de Projecte Home Catalunya